Tablice Kanban w HR+ zestawienie narzędzi to tworzenia Kanbanów

Zarządzanie projektem nie tylko projektem HR nie  powinno być wypełnione pytaniami typu:

“Jaki jest status projektu?”.

“Czy już coś wiemy?”.

“Mogę zobaczyć próbkę?”.

W końcu kierownicy projektów i zespoły są po to, by zarządzać projektami, a nie tajnymi misjami!

Wszystko musi być tak jasne i przejrzyste, jak to tylko możliwe. W ten sposób nikt nie będzie trzymany w niepewności.

A jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie przejrzystości projektu i poprawę efektywności pracy jest wykorzystanie tablicy Kanban.

W tym artykule opowiemy o tym, czym jest tablica Kanban i przedstawimy ciekawy  przykład tablic Kanban w HR, które możesz wykorzystać jako inspirację do własnych projektów.

Co to jest tablica Kanban?

Początki tego systemu organizacyjnego sięgają do połowy XX. Wieku, gdzie tablica Kanban została wykorzystana w fabryce produkcyjnej Toyoty. Obecnie ma swoje zastosowanie przy każdej pracy zadaniowej, a niezwykle popularne okazały się nowe technologie. Kanban został zaimplementowany do odpowiednich programów, które ułatwiają pracę zadaniową – i nie jest to już zwykła tablica z porozklejanymi karteczkami, a tablica z wieloma dodatkowymi funkcjonalnościami. Zarządzanie zadaniami na tablicy Kanban w przeróżnych programach chmurowych jest niezwykle proste, skuteczne i intuicyjne, a także w dużym stopniu po prostu ułatwia pracę zadaniową. Kanban to zwinna metodologia, która koncentruje się bardziej na komunikacji w zespole, ciągłym doskonaleniu i przejrzystości. Polega ona na używaniu tablic do bezwysiłkowego zarządzania przepływem pracy.

Na tablicy Kanban tworzysz standardowe kolejki zadań, takie jak “Do zrobienia”, “W trakcie realizacji” i “Zrobione”, które odzwierciedlają twoje potrzeby związane z przepływem pracy.

Oto krótki opis struktury tablicy Kanban:

  1. Tablica główna: tutaj możesz zobaczyć cały projekt i zarządzać nim
  2. Kolumny: listy zadań, które należą do tego samego kroku przepływu pracy
  3. Karty: elementy, które reprezentują zadanie.
  4. Możesz przesuwać zadania przez różne etapy projektu, przeciągając je i upuszczając
  5. Limity pracy w toku: ograniczają liczbę zadań, które mogą być umieszczone na różnych etapach
  6. Kanban swimlanes: poziome pasy, które pomagają rozróżniać działania, zespoły i usługi 🏊.

Zespoły Agile uwielbiają tablice Kanban, ponieważ do ich używania nie potrzeba żadnych certyfikatów kanban, a kierownicy projektów kochają to narzędzie, ponieważ wymaga ono bardzo niewielkiego przeszkolenia pracowników!

Jeśli nie chcesz, by twój dział HR był postrzegany jako straż pożarna do gaszenia pożarów  powinieneś zainwestować w świetne oprogramowanie Kanban.

Dlaczego?

Dzięki HR-owej tablicy Kanban rekruterzy mogą z łatwością zatrudniać i zatrzymywać najlepszych kandydatów. Ponadto, dzięki zwiększonej efektywności, doświadczenia kandydatów będą o wiele korzystniejsze.

Oto, jak wygląda HR Kanban Board:

HR kanban board

źródło: ClickUp

Jak widzisz, te szczegółowe etapy pomogą rekruterom śledzić status każdego kandydata, harmonogram rozmów kwalifikacyjnych i inne KPI HR, które mają.

Przydatne narzędzia wykorzystywane do tworzenia tabic Kanban: 

IC Project

Kanbanize

Kanbantool

Trello

ClikUp


Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

error

Spotkajmy się w mediach społecznościowych!