Lean w HR
9 czerwca @ 6:30 pm - 8:30 pm
Moduł III, zajęcia 6
a) Co firma/dział może zyskać z wdrożenia Lean Management?
b) Główne przeszkody we wprowadzaniu Lean Management
c) Przekonywanie innych, że Lean Management jest opłacalny
2. Uczestnicy i interesariusze w działaniach Lean Management
a) Dla kogo jest Lean Management – przejście z produkcji do środowiska biurowego
3. Wyzwania dla Lean Management w środowisku administracyjnym
4. Marnotrawstwo procesach usługowych i biurowych
5. Czy można stosować tylko niektóre z narzędzi Lean Management?
6. Poznanie narzędzi Lean, które możemy zastosować w dziale HR
7. Podstawowe narzędzia Lean możliwe do zastosowania w pracy działu HR: metodologia rozwiązywania problemów, diagram Ishikawy, 5 Why, raport A3, budowanie systemu sugestii Kaizen, mapowanie procesu, mapowanie strumienia wartości, 5S, standaryzacjapracy, six sigma
8. Metodologia pozwalająca określić, ile osób jest wymaganych w poszczególnych zespołach przy obecnym lub spodziewanym popycie (wolumenie spraw)
9. Doskonalenie procesów mało powtarzalnych i przy zmiennym obciążeniu pracą, kiedypodstawowe metody mapowania procesów już nie wystarczają
10. Jak można zmierzyć działania usprawniające?